Imperial Tobacco Polska S.A., Imperial Tobacco Polska Manufacturing S.A. oraz Imperial Brands Services Polska – polskie oddziały międzynarodowego potentata tytoniowego Imperial Brands – zostały uznane za jedne z najbardziej zaawansowanych firm w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzją w Polsce. Udowadniają w ten sposób, że zarządzanie różnorodnością i inkluzją przynosi korzyści zarówno dla pracowników, jak i całej firmy. Wyróżnienie to przyznawane jest w ramach badania Diversity IN Check, prowadzonego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Badanie Diversity IN Check ocenia firmy pod kątem wdrażania polityk i praktyk sprzyjających różnorodności oraz inkluzji, opierając się na międzynarodowych standardach i wytycznych, takich jak Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, GRI Standards, norma ISO 26000 oraz norma ISO 30415. Analizie poddanych jest 5 obszarów tematycznych: podstawy zarządzania, programy i działania, budowanie zaangażowania, wskaźniki rezultatów, produkty i usługi. Efektem badania jest lista pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzją w Polsce. W tym roku zakwalifikowały się na nią 54 organizacje.
Różnorodność i inkluzja to szczególnie bliskie nam tematy. Chcemy tworzyć organizację, w której każdy czuje się dobrze i bezpiecznie. Wyróżnienie – już po raz drugi – w badaniu Diversity IN Check potwierdza, że zmierzamy w dobrym kierunku, i że nasza firma jest otwarta na wszystkich, obecnych i przyszłych pracowników – powiedział Tomasz Jabłoński, Partnering Services Lead w Imperial Tobacco Polska S.A.
Imperial Tobacco w Polsce od lat wspiera różnorodność poprzez szereg inicjatyw i programów, w tym szkolenia z zakresu równości i inkluzywności, świętowanie Miesiąca Dumy, dostęp do bezpłatnej pomocy psychologicznej i prawnej dla wszystkich pracowników oraz wiele innych, lokalnych przedsięwzięć.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jako organizacja ekspercka, podkreśla, że firmy uznane w badaniu Diversity IN Check stanowią wzór do naśladowania dla innych przedsiębiorstw w Polsce. Wyróżnione organizacje będą miały możliwość zaprezentowania swoich doświadczeń podczas Gali Karty Różnorodności 23 października w Warszawie oraz międzynarodowej konferencji online D&I Changemakers w grudniu 2024 roku.
Na stronie Karty Różnorodności wkrótce dostępny będzie również raport podsumowujący wyniki i kluczowe wnioski z IV edycji badania Diversity IN Check.
Realizację badania wspiera grono partnerów i patronów:
Nadzór merytoryczny nad badaniem sprawuje rada ekspertów i ekspertek: https://odpowiedzialnybiznes.pl/diversity-in-check/rada-ekspertek-i-ekspertow/
Więcej informacji na temat badania: https://odpowiedzialnybiznes.pl/diversity-in-check/
Na zdjęciach (od lewej): Joanna Hadryś, menadżer ds. komunikacji wewnętrznej w Klastrze Europa Centralno-Wschodnia, Dorota Alaba-Paplińska, People & Culture Strategic Business Partner oraz Bartłomiej Smoczyński, Head of End to End Planning.
22 września odbyła się konferencja „BCC For The Future – Liderzy Jutra”, organizowana przez Business Centre Club – prestiżowy klub zrzeszający przedsiębiorców z różnych branż i regionów. Jednym z kluczowych partnerów tego wydarzenia było Imperial Tobacco Polska S.A.
Wydarzenie zostało poświęcone problemom skutecznego, nowoczesnego zarządzania małymi i dużymi firmami. W panelach dyskusyjnych na tematy związane z wyzwaniami współczesnego przywództwa wzięły udział autorytety w zakresie zarządzania i gospodarki – liderzy jutra, którzy swoim podejściem do nowoczesnych rozwiązań budzą uznanie w świecie biznesu.
Wśród prelegentów znalazły się takie osobowości jak: prof. dr hab. Andrzej Koźmiński – wybitny ekonomista i profesor nauk, Jacek Goliszewski – prezes Business Centre Club oraz kadra zarządzająca wielu firm w Polsce. Uczestnicy wydarzenia mieli okazję wysłuchać prelekcji o aktualnych wyzwaniach w dzisiejszym świecie biznesu. Tematami dyskusji były m.in. zasady efektywnego przywództwa, wykorzystanie nowych technologii w zarządzaniu czy zdolności do adaptacji firm w sytuacjach kryzysowych.
Wieczorem odbędzie się gala, na której zostaną przyznane wyróżnienia i nagrody „Wizjoner Polskiej Gospodarki” im. Marka Goliszewskiego, przedsiębiorcy i założyciela Business Centre Club.
Zarówno Imperial Tobacco Polska S.A., jak i Imperial Tobacco Polska Manufacturing S.A., są wieloletnimi członkami Business Centre Club, dla których jest to istotna platforma do dialogu biznesu z innymi środowiskami życia publicznego.
Więcej informacji o wydarzeniu na stronie:
BCC For The Future